Studiul a avut loc asupra a 171 de copii supraponderali, cu
vârste între 7 şi 11 ani. Toţi erau sedentari la începutul
studiului. Pentru a verifica progresul lor, copiilor le-a fost
administrat un test care măsoară abilităţi precum planificarea, cât
şi competenţa în matematică şi citire. De asemenea, tomografiile cu
rezonanţă magnetică au relevat o activitate sporită în zona
cortexului prefrontal, zonă asociată cu gândirea complexă şi cu
luarea deciziilor.
Cu cât au exersat mai mult, cu atât a fost mai mare creşterea
înregistrată de teste. Cei ce au făcut 40 de minute de exerciţiu
fizic pe zi, timp de 3 luni, au înregistrat o creştere de 3.8
puncte în testele de inteligenţă. Cei care au exersat 20 de minute
au înregistrat creşteri, dar mai mici. De asemenea, s-au
înregistrat progrese mari în ceea ce priveşte competenţa în
domeniul matematicii, deşi copiilor nu le-au fost administrate
lecţii în acest domeniu.
„Sperăm că aceste rezultate să conducă la restabilirea activităţii
fizice ca instrument important pe care şcolile îl pot folosi pentru
a menţine copiii într-o stare fizică şi mentală bună. Pentru a-i
ajuta pe copii să-şi atingă potenţialul, este nevoie să fie activi”
, a declarat unul dintre cercetători.
Sursa:
Eurekalert